Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Megjelent a 2012-es PISA-jelentésnek egy újabb kötete, amelyben a 15 éves diákok kreatív problémamegoldó készségeit értékelték. Magyarország az átlageredmények alapján a 44-es listán a 33. helyen végzett - olvasható az OECD honlapján.
A problémákat megoldó átfogó intézkedésekre van szükség az oktatásban, egyszeri beavatkozással ezek nem kezelhetők - mondta Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke egy keddi budapesti konferencián.
A PISA igazgatótanácsának magyar tagja szerint rossz döntések és elmaradt intézkedések hosszú sora vezetett a PISA-felmérés folyamatosan romló eredményeihez. Erről Csapó Benő beszélt a hozzávetőleg egy évtizedes folyamatot elemezve, az ujkatedra.hu közoktatási portálon csütörtökön megjelent interjúban.
Kétéves intézkedési tervet készíttet az iskolafenntartókkal a siralmas PISA-eredmények miatt a köznevelési államtitkárság, derül ki abból a - Facebookon terjedő - levélből, amelyet Hoffmann Rózsa államtitkár írt alá.
Nyilvánosságra hozták a 2012-es PISA-felmérés eredményeit: a magyar diákok matematikából, természettudományból és szövegértésből is rontottak. A tesztet 15 évesekkel íratják meg, a kérdéseket pedig hat szintre osztják. Íme, a matematikai példafeladatok - magyar változatot nem találtunk, így az OECD honlapján közzétett, angol nyelvű kérdéseket vettük át.
Szövegértésből, matematikából és természettudományból is rontottak a magyar diákok a 2012-es PISA-felmérésen. Az eredmény: a magyarországi iskolák 15 évesei az OECD-átlag alatt teljesítenek, matekból Ausztria, Szlovénia és Szlovákia is megelőzött minket.
Sanghaj és Hongkong oktatás terén nyújtott teljesítménye legalább annyira látványos, mint gazdasági mutatói, ami részben a különórák népszerűségének tulajdonítható - írta internetes oldalán a BBC brit műsorszolgáltató. A dél-koreai diákokra is nagy nyomás nehezedik.
Az Európai Unióban minden ötödik 15 éves és sok felnőtt európai nem tud rendesen olvasni - derül ki egy tanulmányból, amelyet az Európai Bizottság tett közzé hétfőn Brüsszelben.
Gyengébbek a magyar diákok digitális szövegértési képességei, mint a nyomtatottszöveg-értésük, ennek okai pedig egyebek mellett a családi háttérben és az internethez való hozzáférésben keresendők - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kedden a 2009-es PISA-eredményeket ismertetve.