Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az iskoláknak, az iskolafenntartóknak, az igazgatóknak és a tanároknak vissza kellene kapniuk autonómiájukat - Vekerdy Tamás pszichológus szerint ez lenne az egyik legsürgetőbb feladat az oktatásban.
"Az egész magyar iskolarendszert áthatja az az abnormális gondolat, hogy a jó tanulóból lesz jól boldoguló ember. Ez abszolút nem igaz" - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Vekerdy Tamás pszichológus, író.
Deliága Éva gyermekpszichológus szerint ha 10 tanítási órát is végig kell ülniük a gyerekeknek, és egyre nagyobb a követelmény, az könnyen szorongást válthat ki belőlük.
Már írják az új NAT-ot: az uniós forrásból fedezett, 2,4 milliárdos projekten a nyilvánosság kizárásával száz ismeretlen szakértő dolgozik - írja a Népszava.
"A politikai Muppet-show megalázó, megtévesztő káros gyakorlatában nem kívánunk részt venni' - írja hétfői közleményében a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely így válaszolt Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter múlt csütörtöki megjegyzésére.
„Jogszerűen és szakszerűen” - a Klebelsberg Központ szerint így járt el a Salgótarjáni Tankerületi Központ, amikor visszavonta a pásztói Mikszáth Kálmán Líceum igazgatóhelyettesének, Broszman Györgynek a vezetői megbízását. Azt írják, a pedagógus azért nem dolgozhat igazgatóhelyettesként, mert a korábbi megbízást határozatlan időre adta az iskola igazgatója még az állami fenntartásba vétel előtt, ez pedig jogszerűtlen volt.
Mintegy ötezer, befogadóközpontokban lakó, menekültkérvényének jóváhagyására váró óvodás- és iskoláskorú fiatal kezdi meg tanulmányait szeptember elején Belgiumban - közölte a La Libre Belgique című belga napilap.
Új, átfogó iskolafejlesztési program indul: 81,2 milliárdos forrásból közel 400 település 527 intézménye újul meg - jelentette be Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere.
Nyilvánosságra hozták az idei pótfelvételi ponthatárait, a 2018-as érettségin még marad a régi történelmi atlasz, Palkovics László oktatási államtitkár pedig olyat mondott, ami több szervezetnél kiverte a biztosítékot. Ezek voltak a hét hírei.
"Az oktatáspolitika bizonyíthatóan rossz irányba halad. Egy darabig talán leplezhető a valós helyzet hangzatos nyilatkozatokkal, és nyilván akadnak olyanok, akik ezekkel ideig-óráig megtéveszthetők. De egyre többen tudjuk, hogy e területen nagyon nagy a baj" - írja közleményében a Civil Közoktatási Platform.
Kár, hogy Palkovics László „nevét adja ehhez az elképesztő, jövőt romboló kormányzati cinizmushoz” - írja közleményében a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) arról, hogy kedden az oktatási államtitkár azt mondta, „az oktatási rendszer lassan változik, de mára vitathatatlanná vált, hogy az az út, amelyet néhány éve kijelöltek, helyes irány volt”.
Megalázó tortúrán kell átmennie egy hatéves, hiperaktív kisfiúnak, akit egyetlen környékbeli általános iskola sem akar fogadni, pedig hivatalos papírja van arról, hogy iskolaérett, és hogy a többi tanulóval együtt, integráltan oktatható.
Az oktatási rendszer lassan változik, de mára vitathatatlanná vált, hogy az az út, amelyet néhány éve kijelöltek, helyes irány volt - ezt mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár kedden Budapesten.
Nem minden évfolyamon lesz kötelező az egész napos iskola, jön a kötelező középiskolai felvételi, átalakulhat a tanítási szünetek rendje - az elmúlt hetekben-hónapokban legalábbis ilyen közoktatási javaslatok kerültek elő. Ha mindegyikre rábólint a kormány, nagy változások jönnek az iskolákban.
Érdemes lehet a délután négyig tartó tanítást évfolyamonként differenciáltan kezelni - többek között ezt tartalmazza az új Nemzeti alaptanterv (NAT) legfrissebb tervezete a Magyar Nemzet információi szerint.
Nagymértékben visszaesett a Híd programokban résztvevő tanulók száma: míg tavalyelőtt még közel 3100-an tanultak a felzárkóztató programban, addig a 2016/17-es tanévben már alig több mint 2370-en - írta a Magyar Nemzet szerdán a Központi Statisztikai Hivatal oktatási adatokat elemző kiadványa alapján.