Annyi észrevétel érkezett, hogy március 1-től még biztos nem osztályozzák a kompetenciaméréseket
Elárasztották a Belügyminisztériumot a társadalmi egyeztetés során küldött észrevételek.
Elárasztották a Belügyminisztériumot a társadalmi egyeztetés során küldött észrevételek.
Levelet írtak a diákok a kompetenciamérések lehetséges osztályozásáról.
Alig van a gyerekeknek idejük ebédelni a menzán, kijött a legújabb Tárki tanulmány, egyre magasabb az iskolaelhagyó gyerekek aránya, és mindeközben elkezdődtek a középiskolai felvételi eljárás szóbeli vizsgái. Összeszedtük, mivel foglalkoztunk a héten.
Történelemből az 5-11. osztályos diákokat mérik.
Már csak szűk egy hónap és kezdődik az első olyan kompetenciamérés, aminek nagy eséllyel tétje is lesz. A cikksorozatunk második részében azzal foglalkozunk, milyen feladatokra lehet számítani a kompetenciamérésen, milyen segédeszközöket lehet használni.
Mire is jó a kompetenciamérés, sorra zárnak be óvodákat az országban, jövő héten kezdődik a központi felvételi szóbeli vizsga része. Mutatjuk a hét legfontosabb híreit.
Hasonlóan a némethez, itt is tudásszintre vannak bontva a különböző feladatok.
Kulcsfontosságú lehet a digitális felmérési rendszer zökkenőmentes működése, ha a kompetenciaméréseket márciustól osztályozzák. Az elmúlt évek tapasztalatai azonban inkább azt mutatják; a digitális mérés még mindig nem hibátlan. Mutatjuk, mit lehet tenni abban az esetben, ha valami miatt leáll, nem működik a rendszer.
Tudásszint alapján lehet válogatni, így mindenki a neki megfelelő feladatokkal gyakorolhat.
Március 24-én kezdődnek a kompetenciamérések. A 6-11. osztályosokat természettudományokból is mérik.
Pár nappal ezelőttig még méltánytalannak és indokolatlannak tartották, most már azonban ezek a pontok nem szerepelnek az OH honlapján.
Mind a két részrangsor első három helyén budapesti iskolák vannak.
Március 24-én kezdődnek a kompetenciamérések.
Bár a 2024 tavaszán írt kompetenciamérések végleges eredményeit csak idén tavasszal fogjuk megtudni, az elmúlt években az a tendencia alakult ki, hogy évről-évre rosszabb eredményeket érnek el a diákok, minden évfolyamban.
Majdnem annyira hosszú matekból a kompetenciamérés mindegyik évfolyamon, mint egy középszintű érettségi.
Hogyan alakulnak át a kompetenciamérések? Egy nap hány tesztet írhat egy diák? Lehet-e segédeszközöket használni? Kompetenciaméréssel foglalkozó cikksorozatunk első részében a legfontosabb gyakorlati kérdésekre válaszolunk.
Mutatjuk, hogy a 2025-ös kompetenciamérés kapcsán milyen típusú feladatokat kaphattok.
Évfolyamonként mutatjuk az első olyan kompetenciamérések időpontjait, amelyeknek már feltehetően tétje is lesz.
Ezeket az ígéreteket fogalmazta meg Magyar Péter az oktatással kapcsolatban. Megválaszoltuk a legfontosabb kérdéseket a középiskolai felvételi kapcsán - összegyűjtöttük a hét legfontosabb történéseit.
Pálinkás József szerint ez a fajta mérés nem alkalmas arra, hogy a tanulók eredményeit osztályzatokban határozzák meg.