Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nem csak a ponthatárok lettek jóval alacsonyabbak, de bizonyos képzések időtartama is rövidebb lett az idei felsőoktatási felvételiben. A szakszervezetek szerint azonban a tanárhiányt ez továbbra sem oldja meg.
Levelet írt a Civil Közoktatási Platform (CKP) az Országos Köznevelési Tanács (OKNT) tagjainak, amiben felszólították őket, hogy a mandátumaik lejártával számoljanak be a munkájukról.
A Buzzfeed ismertetett egy amerikai kutatást, amelynek eredményei alapján a tanárok átlagosan 750 dollárt, azaz közel háromszázezer forintnak megfelelő összeget fordítottak iskolai eszközökre a saját pénzükből a 2020/2021-es tanévben.
Nem csak Magyarországon, világszerte gondot okoz a tanárhiány kevesebb mint egy hónappal a tanévkezdés előtt. A problémát sok helyen képesítés nélküli "tanárok" és pedagógushallgatók alkalmazásával próbálják orvosolni, ez azonban inkább rontana, mintsem segítene a kialakult helyzeten.
75 ezer pedagógus dolgozik az általános iskolákban, több mint 33 ezren a technikumokban, gimnáziumokban és szakgimnáziumokban, majdnem 31 ezren az óvodákban - többek között ez derül ki azokból az adatokból, amelyeket az MTI tett közzé.
Nem csak itthon küzdenek tanárhiánnyal az iskolák, az aggasztó jelenség máshol is megjelent. Az iskolák változatos megoldásokkal próbának úrrá lenni a helyzeten: van, ahol rövidített munkahéttel kísérleteznek, máshol applikáción keresztül "rendelik meg" a helyettesítő tanárokat.
Válaszolt az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) arra a kérdésre, milyen következménye lesz annak, ha valaki részt vett január 31-én a - kormány által törvénytelennek tartott - figyelmeztető sztrájkban.
Vajon rendben van-e, hogy a tanárokon kérik számon a szülők a gyerekek tanulási motivációjának hiányát, holott egy komplett világ küzd a tudás mint érték megkérdőjelezésével? Egészséges-e az a köztudatban élő gondolat, hogy a tanár egy lógós semmirekellő, mert nyári, őszi, tavaszi és téli szünete van? Ilyen kérdéseket tesz fel Csákány Ágnes középiskolai tanár a Taní-tani Online-on megjelent írásában.