A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete (FDSZ) szerint új képzőhely helyett inkább a tanári pályát kellene tartósan vonzóvá tenni.
 
                                        
                                        
                                        
                                        	
    A szakszervezet MTI-hez eljuttatott közleményében az állt, hogy az elmúlt években a magyar közoktatás szakmai és politikai okokból számos átalakítást élt meg, mégis válságban van.
Ennek okai az FDSZ szerint az alábbiak:
- a tanári szakma társadalmi presztízsének csökkenése
 
- a munkaterhelés aránytalan és folyamatos növelése
 
- a bérek  versenyképtelensége
 
Az FDSZ kitért arra is, hogy a kormány a tanárképzést többször megpróbálta  átalakítani, és a részben saját politikájának köszönhető tanárhiányt  gyors, de a hosszútávú következményekkel nem számoló intézkedésekkel  enyhíteni. Ennek legújabb megnyilvánulása, hogy a Nemzeti Közszolgálati  Egyetemen (NKE) 2024. szeptember 1-től oktatással foglalkozó tudományos  műhely kezdi meg működését, 2025. szeptemberétől pedig tanárképzés  indul.
A szakszervezet kiemelte, hogy a nagy gyakorlattal rendelkező képzőhelyek évek óta súlyos  beiskolázási gondokkal küzdenek, melyeket egy újabb pedagógusképzési  hely nem old meg, de súlyosbít.
Azért is átgondolatlannak tartjuk a  tervet, mert az NKE-n semmilyen hagyománya nincs a tanárképzésnek,  hiányzik a tapasztalt oktatói kar, ráadásul a természettudományos  tanárképzés komoly infrastrukturális hátteret feltételez, amely ebben az  esetben teljesen hiányzik. Megalapozottabb lenne egy olyan hosszútávú  intézkedéscsomag, amely a tanári pályát tartósan vonzóvá teszi, a  hagyományos képzőhelyeket erősíti, megújulásukat segíti.
- olvasható a közleményben, amelyben többek között az FDSZ azt követeli a kormánytól, hogy a pedagógusképzés átalakítására irányuló elképzeléseit  egyeztesse a pedagógusok és a pedagógusképzők szakmai, érdekvédelmi  szervezeteivel.
Korábban az Eduline is beszámolt arról, hogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen többek között magyar-, a történelem-, angol- és német  szakos képzésekre várják majd a hallgatókat, de a tervek szerint  kínálnak majd földrajz és komplex természettudomány szakot is a leendő  tanároknak. Ezeken kívül tervezik tanító- és óvodapedagógus képzés  indítását is.