Közoktatás Eduline

Nem büntetni, támogatni kell a fegyelmezetlen gyerekeket

Elolvasom

Minden osztályban van legalább egy olyan gyerek, akit nehéz fegyelmezni. Nem figyel az órán, rosszalkodik, zavarja a társait, szünetekben verekszik. A tanárok nagytöbbsége büntetéssel vagy rossz osztályzatokkal „jutalmazza” az engedetlen gyerekeket. Pedig nem szigorra, hanem támogatásra és több odafigyelésre lenne szükségük.

Közoktatás Eduline

Határidő: ma még hitelesíthetnek az e-felvételizők

Elolvasom

Való igaz, hogy az e-felvételizők is február 16-án éjfélig rögzíthették jelentkezési adataikat az e-felvételi rendszerében, azonban a jelentkezési szándékuk csak a sikeres hitelesítés után válik érvényessé. Február 23-áig van lehetőségük, hogy postára adják a szükséges adatlapot, vagy az Ügyfélkapun hitelesítsenek.

Közoktatás Eduline

90 éves a debreceni orvosképzés

Elolvasom

Ötszáz vendéget, köztük az egyetem itthon és külföldön dolgozó egykori hallgatóit várja a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centruma (DEOEC) szombaton, a kapcsolat napján, amelynek központi témája ezúttal a 90 éves debreceni orvosképzés – közölte Paragh György egyetemi tanár, a DEOEC elnöke a programokat megnyitó sajtótájékoztatón.

Közoktatás Eduline

Melyek lesznek a keresett szakmák 2010 után?

Elolvasom

Milyen lehetőségei vannak azoknak, akik egyik pillanatról a másikra munkanélkülivé válnak? Jelent-e megoldást egy esetleges szakmai átképzés rövid vagy hosszú távon? Sorozatunk következő részében ezekre a kérdésekre is válaszolunk

Közoktatás Eduline

Török Ferenc a tanításból is tanul

Elolvasom

Török Ferenc filmrendező diplomafilmjével a Moszkvatérrel azonnal berobbant a köztudatba. A film a 32. Filmszemlén elnyerte a Legjobb első film és a Közönség díját. Az első filmet aztán követte a többi, a Szezon, a Tranzit, és az Overnight a teljesség igénye nélkül. De vajon hogy lesz valakiből filmrendező, és mi tesz jó szakemberré egy filmest? Erről beszélgettünk a rendezővel:

Közoktatás Eduline

A képzéskoncentráció gondolata - a „TISZK-ek” létrehozásának koncepciója

Elolvasom

Bármilyen jó is egy iskola, a rendszerszintű problémákkal intézményi szinten nem tud megbirkózni. A Közép-Magyarországi régió középtávú szakképzési terveiben a fejlesztési prioritások között az első és kiemelt terület ún. tudáscentrumok kialakítása a régióban, ahol a kínálat koncentrálódik, és a tartalmi megújítás, a szakképzésben érdekeltek együttműködése megvalósulhat. A gyakorló hely centrumok lehetnek aztán vizsgaközpontok és ún. innovációs központok is, valamint módszertani központok. Ezek felvállalják a kompetenciafejlesztést a szakképzésben, a hátrányos helyzetűek munkaerő piaci esély növelését. Fontos a leszakadó rétegek integrálása, felkészítése szakképzettség megszerzésére, mert a szegénység és iskolázatlanság nagy probléma, mert perspektívát nyújtó segítség nélkül újratermelődik.

Közoktatás Eduline

Hétvégén is lesz oktatás?

Elolvasom

Napjaink egyik égető kérdése a szegregáció, amelyre született is egyfajta megoldás: legyenek az iskolák egész nap nyitva, még hétvégén is, ezáltal közösségbe kovácsolódnak a különböző vallású, vagy eltérő népcsoportokhoz tartozó diákok.

Közoktatás Eduline

Lejárt a jelentkezési határidő – nem volt roham a postákon

Elolvasom

Éjfélig adhatták postára, illetve küldhették el elektronikus úton jelentkezésüket az alapképzésben, egységes, osztatlan képzésben, mesterképzésben, illetve a felsőfokú szakképzésekben továbbtanulni vágyók. Az elektronikusan jelentkezők legkésőbb 2009. február 23-ig hitelesíthetik jelentkezésüket.

Közoktatás Eduline

Újabb veszély az iskolákban

Elolvasom

A briteknél már több mint háromszázra nőtt azon diákok száma, akiket kitiltottak az iskolából, miután kést, nem ritkán macsétát vittek magukkal az órákra.

Közoktatás Eduline

Szonda Ipsos: Tanulás vs jó kapcsolatok?

Elolvasom

Az emberek többsége tanulni szeretne a közeljövőben, s 54 százalékuk úgy érzi, ha valaki nem képezi magát állandóan, akkor lemarad és kiesik a munkaerő-piacról. Ezzel szemben a lakosság 41 százaléka szkeptikus az élethosszig tartó tanulás hasznát illetően, szerintük a képzettség nem sokat számít, az boldogul, akinek jó kapcsolatai vannak.