Feldarabolhatják a Kliket, miközben már a kormány sem bízik a kerekasztalban – erről ír a Figyelő. 
 
                                        
                                        
                                        
                                        	
    
	
A Figyelő szakmai forrásokra hivatkozva arról ír csütörtökön megjelent számában, hogy már létezik koncepció arra, pontosan hogyan alakítanák át a Kliket.
A lap szerint megyénként 1-1 tankerület lenne, Budapesten pedig 5-6, amik valódi gazdálkodási és szervezeti jogkörökkel rendelkeznének.
A cikk a forrására hivatkozva arról is ír, hogy már a kormány sem bízik a Köznevelési Kerekasztal sikerében, sőt, KK-nak meg vannak számlálva a napjai.
Ma írtunk arról, mit ajánl a tiltakozó pedagógusoknak a kormány, ebben is szerepel a Klik decentralizációja, de nem ennyire részletesen.
A tiltakozásokat itt követhetitek nyomon.
Cikkünk megjelenése után az államtitkársá cáfolta, hogy lemondott volna  kormány a kerekasztalról, és a következő közleményt juttatta el az Eduline-hoz: 
Nem tükrözik a valóságot azok a híresztelések, amelyek szerint „az oktatás jövője nem a kormány által létrehozott Köznevelési Kerekasztalon dől el, annak meg vannak számlálva a napjai.” 
A Köznevelési Kerekasztal hosszú távon kívánja segíteni az oktatási rendszer átszervezését és működését. A kerekasztalnak az a célja, hogy a problémákra közös megoldás szülessen, éppen ezért a kormány minden felvetést meghallgat. 
A legutóbbi, február 23-i ülésen valóban felmerült annak a lehetősége, hogy a jelenlegi 198 helyett 20 (19 megyei és egy fővárosi) tankerületet alakítsanak ki. Palkovics László oktatásért felelős államtitkár az ülés utáni sajtótájékoztatón jelezte: a tárcának még nincs kiérlelt álláspontja ebben az ügyben, a munkacsoportok javában dolgoznak a koncepció kialakításán. Ugyanakkor egy olyan modellt működőképesnek lát, amelyikben elválik egymástól a szakmai és a gazdasági irányítás. 
 
| 
 Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! 
    
        
     
 |